Sagen om anvendelse af arealet foran spejderhytten i Furesøparken som oplagsplads i forbindelse med udrulningen af fjernvarme er stillet i bero. Baggrunden er, at kommunen nu forventer at meddele landzonetilladelse til en oplagsplads på markerne ved Frederiksdal Slot. Sagen om Furesøparken vil kun blive genoptaget, hvis Planklagenævnet ikke stadfæster denne tilladelse.
På det seneste kommunalbestyrelsesmøde blev det oplyst, at kommunen arbejder med markerne ved Frederiksdal Slot som den primære løsning. Furesøparken, pendlerparkeringspladsen ved Sorgenfri Station og Spurveskjul, indgår i overvejelserne som mulige alternativer – eller som eventuelle yderligere arealer.
Furesøkvarterets Grundejerforening har tidligere orienteret om sine indsigelser mod projektet ved Furesøparken. Læs mere her: https://furesoekvarteret.dk/arkiv/1296

Tilmeld nyhedsbrev